Veebipoes aadressi sisestamise saab lihtsaks ja kasutajale mugavaks sättida! 

Meie ruumiandmete ärijuht Anne Kokk kirjutab Eesti E-kaubanduse Liidu kodulehel sellest, kuidas aadressotsingu lisamine veebipoodi teeb lihtsamaks nii veebiostja kui ka kaupa laiali vedava kulleri elu. Avaldame selle loo nüüd ka oma blogis.


Pea igas veebipoes tuleb kaupa tellides täita vorm ja sisestada oma aadress. Tundub nii igapäevane asi, aga võib põhjustada nii kliendile kui ka kauplejale parajat peavalu: 

  • Mis on minu sihtnumber? 
  • Tegin aadressi kirjutades kirjavea ja süsteem võttiski selle nii vastu. Kuhu mu pakk nüüd läheb? 
  • Elan maal. Siin ei ole tänavanime ega majanumbrit, korterinumbrist rääkimata. 
  • Sisestatud on aadress Metsa 2, aga ei ole märgitud, millises asulas. 
  • Roosi, Metsa – milline neist on asula, milline talu nimi? 
  • Aadressiks on kirjutatud Sõpruse pst 3, Tartu; märkimata on korterinumber. 
  • Liiva 26, 9053 Haapsalu – sellist aadressi ei ole olemas. 


Osaliselt aitab eelpool kirjeldatud probleeme ennetada hästi koostatud aadresside sisestamise vorm, aga ka siin võivad esineda erinevad murekohad:  

  • Millised väljad peaksid olema kohustuslikud, millised mitte? Näiteks paljudel aadressidel ei ole korterinumbrit. Aga kui see on kogemata unustatud, siis kuhu peaks kuller suures kortermajas kauba viima? 
  • Kuidas vältida trükivigu, mille puhul saadetakse pakk näiteks Haki tänava asemel Heki tänavale? 
  • Aadressides on alati erandeid, aga kuidas teha sisestamise vorm mugavaks ka erandlike aadressidega klientide jaoks? 
  • Kauba väljastajatel, sorteerijatel ja kulleritel on lihtsam toimetada, kui aadressid on ühtse struktuuriga ja aadressi osad on ühesuguses järjekorras. 


Veebipoes aadressi sisestamise saab teha lihtsaks ja kasutajale mugavaks aadressotsingu väljaga, mis on seotud korraliku andmebaasiga. Ehk siis veebipoodi on paigaldatud kaugühenduse rakendusliides (API), mille abil saab pood üle interneti kasutada aadresside andmebaasi. Siinkohal tasub märkida, et tasuta kättesaadavad andmebaasid ei pruugi olla korrastatud ja enamasti ei pakuta seal ka kliendituge. Tasulise teenusega kaasneb kindlus, et andmebaasist saadavad aadressid on korrektsed ning vajadusel saab ka konsultatsiooni ja arendaja abi, et aadressotsing veebipoodi üles seada. 

Lahendus on iseenesest teada-tuntud: aadressi sisestamisel pakub rippmenüü vormi täitjale automaatselt võimalikke variante. Sellega on aadressi sisestamise protsess tehtud võimalikult lihtsaks ja kiireks ning vigaste kirjete sisestamine on praktiliselt võimatu. Sellisel moel sisestatud aadress on üheselt mõistetav ja kulleritele lihtsasti arusaadav. See on ju lihtne, aga millegipärast leiab e-poodides siiski kahetsusväärselt vähe kasutust. 


Seega tehke oma klientide ja kullerite elu lihtsamaks ning tellimuste täitmine kiiremaks ja lisage oma veebipoodi aadressotsing. Väike asi, kuid tüütuid jamasid saab olema palju vähem. 

Uuri lähemalt siit: Regio API teenused – Regio

Veel postitusi

Naabermaa Läti – nii tuttav, aga samas ka teistmoodi

Regio uus Läti reisijuht tutvustab parimat, mida Lätil on külastajatele pakkuda. Raamatu 17 autorit – nii Eestis elavad lätlased kui ka eestlased, kes Lätiga tihedalt seotud – tutvustavad lugejale Läti kauneimaid paiku, annavad väärt kultuurisoovitusi ja juhatavad reisisõbrad Läti maitseteni. Reisijuhi juhatab sisse Eesti suursaadiku Lätis Arti Hilpuse artikkel, kes kirjutab suure sümpaatia ja lugupidamisega … Vaata lähemalt

450 kaarti GO Reisiajakirjale

Regio ja GO Reisiajakirja koostöö sai alguse juba 17 aastat tagasi, kui aastal 2005 ilmus praeguseks Eesti suurimaks reisi- ja matkaajakirjaks kasvanud GO esimene number. Regio on selle aja jooksul ajakirja jaoks koostanud pea 450 kaarti, mis teeb keskmiselt 4-5 kaarti ühe numbri kohta. Kaartide kujundustöö eeldab tavaliselt reisiloo läbilugemist, ikka selleks, et tulemus täpselt … Vaata lähemalt

Kuidas perfomance-kunstnik Google Mapsi kasutajaid hanitas

Loe kunstlikust liiklusummiku tekitamisest lähemalt am.ee lehelt